ایران هیچ نماینده رسمی در سبیت ۲۰۱۲ ندارد !

مدیریت سایت |


n00021326-b

ایتنا- مدیران شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی آلمان اعلام کردند آماده‌اند از طریق نماینده انحصاری خود در ایران، از حضور تجار IT در نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات حمایت کنند.

نمایندگان آلمانی نمایشگاه‌های سبیت ،فتوکینا و گیمزکام درحالی وضعیت خصور تجار ایرانی در نمایشگاه‌های بین اللملی آلمان را در ایران بررسی کردند که امسال برخلاف سال‌های گذشته دولت هیچ حمایتی از شرکت‌های ایرانی برای حضور در سبیت ۲۰۱۲ نکرد.

به گزارش ایتنا به نقل از عصر ارتباط، در شرایطی که کمتر از دو هفته به برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری جهان یعنی سبیت ۲۰۱۲ باقی مانده هفته گذشته، مدیران این نمایشگاه به همراه هیئتی از نمایندگان دویچه مسه(Deutsche Messe) به عنوان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی آلمان در همایشی به همراه نماینده ایرانی خود حضور یافتند تا ویژگی‌‌ها و مزایای این نمایشگاه‌‌ها را شرح دهند.

در این مراسم که با حضور مدیران شرکت فوژان راهبران به عنوان نماینده انحصاری نمایشگاه‌های بین‌المللی آلمان در ایران، اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و آلمان و جمعی از بازرگانان کشور در صنایع مختلف برگزار شد، مدیران سه شرکت نمایشگاهی‌هانوفر، کلن و دوسلدورف، آماری از کیفیت برگزاری و مزایای این رویدادهای تجاری ارائه کردند. 

در بخش نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات آلمان، هم‌اکنون سه رویداد تجاری بزرگ جهان از جمله سبیت، فتوکینا و گیمزکام هر سال در شهرهای‌هانوفر و کلن برگزار می‌شود که طبق ارقام سال‌های گذشته، غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگانی هم از ایران در این رویدادهای تجاری شرکت ‌کرده‌اند اما نبود حمایت‌های لازم از سوی ارگان‌های دولتی و خصوصی و همچنین مشکلات رایج در دریافتروادید باعث شد امسال برخلاف حوزه‌هایی همچون صنایع دستی و مواد غذایی، هیچ غرفه‌گذار ایرانی‌ای برای حضور در نمایشگاهی همچون سبیت ثبت‌نام نکند.

در این شرایط، مدیران شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی آلمان اعلام کردند آماده‌اند از طریق نماینده انحصاری خود در ایران، از حضور تجار IT در نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات حمایت کنند.

هانوفر یعنی سبیت
در بخش ابتدایی این همایش، هلموت کنور (Helmut knorr) مدیر امور بین‌الملل نمایشگاه‌ هانوفر با اشاره به توسعه نمایشگاه‌های صنعتی و تخصصی این شهر گفت: در مرکز نمایشگاه‌های بین‌الملل‌ هانوفر که مساحتی حدود یک میلیون متر مربع دارد، هر سال به طور متوسط ۶۲ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود که در مجموع ۲۵ هزار غرفه‌گذار داخلی و بیش از ۱۰ هزار غرفه‌گذار خارجی در آن شرکت می‌کنند.

کنور در خصوص اهمیت بالای برگزاری نمایشگاه فناوری سبیت در این مرکز گفت: در گروه نمایشگاه‌های صنعتی که در‌ هانوفر برگزار می‌شود، سبیت در بخش فناوری اطلاعات هر سال پذیرای بازدیدکنندگان بی‌شماری از شهرهای مختلف جهان است. این نمایشگاه در کنار نمایشگاه‌های حوزه صنایع دستی همچنان پرسودترین و درآمدزاترین رویداد تجاری این مرکز محسوب می‌شود.

او در خصوص استقبال غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان از سبیت ۲۰۱۱ ادامه داد: علاوه بر صد‌ها هزار بازدیدکننده که برای دیدن آخرین فناوری‌های نوین ارتباطی به این مرکز نمایشگاهی می‌آیند، سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار نفر تاکنون از وب‌سایت سبیت بازدید کرده‌اند.

کنور به برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای از طریق نمایندگان محلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی‌ هانوفر اشاره کرد و افزود: طبق پیش‌بینی اقتصاددانان تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی در خارج از اتحادیه اروپا انجام می‌شود، به همین دلیل تلاش می‌کنیم نمایشگاه‌ پرطرفداری همچون سبیت را به کمک ۸۰ نماینده محلی خود در ۱۰۰ کشور مختلف برگزار کنیم.

به گفته مدیر امور بین‌الملل نمایشگاه‌ هانوفر، هم‌اکنون شرایط برای ارائه کلیه خدمات و پشتیبانی از تجار و بازدیدکنندگان ایرانی در این مرکز نمایشگاهی فراهم است و متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق شرکت فوژان راهبران به عنوان نماینده انحصاری این مرکز نمایشگاهی برای بهره‌گیری از این امکانات اقدام کنند.

فتوکینا طرفداران ایرانی بیشتری دارد
همچنین در بخش دیگری از این مراسم، لارس‌هایده (Lars Heide) مدیر امور بین‌الملل نمایشگاه کلن، با اشاره به حجم مشارکت ایران در نمایشگاه‌هایی همچون فتوکینا و گیمزکام گفت: در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۱ از میان ۵۵۷ غرفه‌گذار ۱۰ غرفه‌گذار ایرانی در فضایی حدود ۴۹ متر مربع حضور داشتند و جمعا ۱۱ بازدیدکننده ایرانی از این نمایشگاه بازدید کردند. در خلال پنج روز برگزاری این نمایشگاه به صورت مجموع ۳۰۰ هزار نفر از گیمزکام بازدید کردند که این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت.

او ادامه داد: در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۰ هم که بیشتر مورد توجه متقاضیان ایرانی است سه غرفه‌گذار در فضایی بالغ بر ۲۱ متر مربع حضور پیدا کردند و در این سال بیش از ۲۴۰ بازدیدکننده ایرانی در نمایشگاه حاضر شدند.

به گفته مدیر امور بین‌الملل نمایشگاه کلن، نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۲ هم امسال از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ سپتامپر برگزار می‌شود و این شرکت امیدوار است از طریق فوژان راهبران به عنوان نماینده انحصاری خود در ایران بتواند غرفه‌گذار و بازدیدکننده بیشتری از سوی ایران جذب کند.

هایده همچنین به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های این مرکز در حوزه سرگرمی‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: در کنار رویدادهای تجاری پر رونقی که در بخش صنایع غذایی و آموزشی وجود دارد، برگزاری سالانه دو نمایشگاه فتوکینا در صنعت عکاسی و گیمزکام در بخش بازی‌های دیجیتال باعث شده غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای مختلف به کلن بیایند که سهم ایرانی‌‌ها طی سال‌های اخیر در این رویداد‌ها بیشتر در قالب بازدیدکننده بوده است.

او با اشاره به توانایی‌های این مرکز تجاری در قلب اروپا گفت: مرکز نمایشگاه‌های بین‌الملل کلن هم‌اکنون رتبه پنجم را در میان نمایشگاه‌های تخصصی جهان دارد و سالانه حدود ۸۰ رویداد نمایشگاهی در این محل برگزار می‌شود. حضور بیش از ۶۰ درصد غرفه‌گذار خارجی در مرکز نمایشگاه‌های کلن نشان‌دهنده این استقبال جهانی است.