اینترنت از نگاه آمار در سال۲۰۱۱

مدیریت سایت |


اینترنت از نگاه آمار در سال 2011

تازه ترین آمارهای یک موسسه ناظر بر جریان شبکه نشان می دهد که تا پایان سال ۲۰۱۱ بیش از ۲ میلیارد شبکه وند یا کاربر فعال اینترنت در سراسر دنیا وجود داشته اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت رویال پینگدام در تازه ترین گزارش خود با جمع آوری آمار و ارقام مختلف به بررسی تمام رویدادها و وقایعی که در سال ۲۰۱۱ در اینترنت رخ داد پرداخت.

تعداد نت وندان 
برپایه این آمار و ارقام تا پایان سال ۲۰۱۱ تعداد کاربران فعال اینترنت یا شهروندان نت که با اصطلاح “شبکه وند” (Netizen) شناخته می شود، به ۲٫۱ میلیارد نفر رسید که این میزان برابر با ۳۰ درصد جمعیت جهانی است. این درحالی است که تا پایان سال ۲۰۰۰ تعداد کاربران اینترنت در سطح جهانی تنها ۳۶۰ هزار بود.

تقسیم بندی جهانی کاربران فعال اینترنت 
شرکت “رویال پینگدام” که در بخش نظارت سایتها و سرویسهای وب اشتغال دارد با جمع آوری آمار از پایگاههای مختلف انفورماتیکی و اطلاعاتی نشان داد که از ۲٫۱ میلیارد نت وند ۹۲۲ میلیون کاربر فعال در آسیا، در حدود ۵۰۰ میلیون در اروپا، ۲۷۱ میلیون در آمریکای شمالی، ۲۱۵ میلیون در آمریکای جنوبی و ۱۱۸ میلیون در آفریقا (منبع Internet World Stats) سکونت دارند. در سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت در چین به ۳۶٫۳ درصد (۵۱۳ میلیون نت وند) رسید.

اکانتهای پست الکترونیک 
در سال ۲۰۱۱ و در شرایطی که بسیاری از گروههای وب، “مرگ” ایمیل را جشن گرفتند ۳ هزار و ۱۴۶ میلیارد اکانت پست الکترونیک (منبع Radicati Group ) در سراسر جهان فعال بود. 
همچنین برپایه این اطلاعات در سال ۲۰۱۱ روزانه ۱۱۲ ایمیل ارسال و دریافت شد. هرچند ۱۹ درصد از ایمییلهایی که تحویل داده می شدند هرزنامه یا اسپم بودند. به طوریکه تعداد هرزنامه ها یا اسپمهایی که در طول سال در اینترنت مبادله شدند ۷۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش داشت.

سرویسهای ایمیل 
باوجود محبوبیت سرویسهای رایگانی چون “جی. میل”، “یاهو میل” و “هات میل”، موسسه “رویال پینگدام” دریافت که سرویس Outlook مایکروسافت محبوب ترین “ایمیل مشتری” بود. به طوریکه تا پایان سال گذشته این سرویس ایمیل بیش از یک چهارم (۲۷٫۶۲ درصد) از تمام مشتریان پست الکترونیک پولی را به خود اختصاص داده بود.
درحالی که این رقم برای “هات میل” در حدود ۱۲ درصد، “اپل میل” ۱۱ درصد، یاهو میل ۹٫۵۴ درصد و “جی. میل” تنها ۷ درصد بود.
“هات میل” با ۳۶۰ میلیون کاربر به بزرگترین سرویس ایمیل در سراسر دنیا تبدیل شد (منبع CampaignMonitor).

شبکه های اجتماعی و سرویسهای چندرسانه ای 
تا دسامبر ۲۰۱۱ شبکه اجتماعی فیسبوک به رقم ۸۰۰ میلیون کاربر رسید که ۲۰۰ میلیون نسبت به سال قبل از آن بیشتر بود.
در میکرووبلاگ توئیتر نیز در مجموع ۲۲۵ میلیون اکانت وجود داشت که از این تعداد ۱۰۰ میلیون اکانت فعال بودند و در کل ۲۵۰ میلیون توئیت در هر روز منتشر می کردند. 
یو تیوب نیز با دستیابی به رقم شگفت انگیز ۱ میلیون میلیارد ویدیوی تماشا شده به بزرگترین سرویس چندرسانه ای در سال گذشته تبدیل شد.

باند پهن موبایل 
در سال ۲۰۱۱ از مجموع ۵٫۹ میلیارد کاربر موبایل ۱٫۲ میلیارد کاربر از پهن باند موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده کردند درحالی که پهن باند ثابت در سراسر دنیا ۵۹۱ میلیون مشترک را به ثبت رساند.